Multikanalhandel

Shoppinggallerior i den fysiska handeln ett bra sätt att samla kunder och ge dem möjlighet att hitta det de söker i någon av de butiker som finns i gallerian. På nätet ser detta lite annorlunda ut och man arbetar därför ofta med olika typer av merförsäljningskanaler för att placera ut precis rätt produkter på rätt ställe för ökad försäljning.

Sälj mer via merförsäljningskanaler

Några exempel på merförsäljningskanaler är Prisjakt, Kelkoo, Tradera och Fyndiq. Det är också populärt att använda bloggare och sådana som är duktiga på att berätta och göra reklam för dina produkter mot provision via så kallade affiliates. Vi hjälper dig hitta rätt och välja vilka produkter du ska satsa på i respektive kanal.

Analysera och arbeta effektivt

Det gäller att prioritera rätt. Till hjälp här finns då gott om data och statistik att tillgå, men det behövs kunskap för att tolka siffror och resultat för att de ska hjälpa dig hitta hur du bäst använder din personal för att ge störst effekt.

Programvaror för e-handel

Beroende på vilken storlek på kund det handlar om jobbar vi med många av de system för e-handel som finns, men det finns ändå några som utmärker sig lite extra som vi är lite extra glada att jobba med.

Storm Commerce – en e-handelsbackend som löser det mesta kring hur man bedriver B2B-handel.

Umbraco – ett CSM som man kan köra ovanpå t.ex. Storm Commerce. Vi har ett eget startpaket som gör att du direkt kommer igång med Storm och Umbraco.

Shopify - ett e-handelsverktyg att växa i. Du börjar i det lilla och kan växa upp till att bli en global e-handel med butiker som säljer i många länder.

Magento – för de projekt som är lite större och behöver en kraftfull e-handelsmotor men där man inte känner att det är läge att ta klivet upp till de lite större plattformarna.